Pieczątki firmowe – ogólne informacje
Mimo tego, że polskie prawo nie narzuca obowiązku posiadania pieczątki firmowej, to wielu przedsiębiorców decyduje się na jej stworzenie. Z całą pewnością, posiadanie takiego narzędzia znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie i usprawnia wystawianie dokumentów.
Czym więc jest pieczątka firmowa?
Pieczątki firmowe to doskonałe nośniki danych, takich jak: nazwa, adres siedziby firmy, NIP, numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej, a w niektórych przypadkach i REGON, oznaczenie sądu rejestrowego (dotyczy Spółek Prawa Handlowego) oraz wysokość kapitału zakładowego i wpłaconego (dotyczy spółek akcyjnych). Są to informacje, które czasem ciężko zapamiętać, a należy je umieszczać na wielu dokumentach, więc posiadanie pieczątki firmowej znacząco ułatwia sprawę.
Profesjonalna forma kontaktu
Pieczątki firmowe mają jeszcze jedną główną zaletę: pozwalają na pozostawienie namiarów klientowi na dowolnym papierze, a oprócz tego zbierają wszystkie formy kontaktu z naszą firmą w jednym miejscu. Dodatkowo taki stempel pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Za jednym przybiciem pieczątki, umieszczamy wszystkie niezbędne dane, bez konieczności ich zapamiętywania i ręcznego pisania – jest to szczególnie przydatne w większych firmach, gdzie codziennie wystawia się duże ilości dokumentów.
Warto także wspomnieć o profesjonalnym charakterze pieczątki firmowej. Jej posiadanie sprawia, że klienci postrzegają nas jako bardziej wiarygodnych i fachowych. Pieczątka nadaje poważniejszego charakteru każdej kartce papieru, przez co kontrahenci zaczynają traktować nas poważniej.
Dodatkowe korzyści płynące z posiadania pieczątek firmowych
Oprócz podstawowych danych, jakie możemy umieścić na pieczątkach firmowych, warto także pamiętać o mniej standardowych informacjach, chociażby takich jak: hasło reklamowe i logo. W ten sposób możemy wyróżnić się na tle konkurencji, a także na dłużej zapaść w pamięci klientów i kontrahentów. Pieczątka firmowa to doskonałe miejsce na umieszczenie przekazu reklamowego - przecież zadowolony klient może pokazać nasze dane kontaktowe znajomemu, który również będzie zainteresowany naszymi usługami, a ten kolejnym osobom.